Hoe bereik ik mijn summer body?

Terug naar blog

Hoe bereik ik mijn summer body?

zo 30 dec 2018
Chayenne Corstjens

 

Hoe bereik ik mijn summer body goal?

Wil jij in de zomer van 2019 zelfverzekerd over het strand lopen, dan is het nu de juiste tijd om te gaan beginnen. Je hoort vaak om je heen dat mensen die een maand voor de zomer beginnen, beginnen aan een crash dieet, overmatig sporten, sapjeskuur, 30 dagen challenge of helemaal niets meer eten. Dat is niet de juiste manier om je summer body te behalen.

De maand december is niet de meest ideale maand om op je eten te letten. Maar als je deze zomer met een gezond en strak lijf op het strand wilt liggen, dan is januari een goede maand om te gaan beginnen. Het gaat er dan niet om dat je begint aan een heftig dieet maar het gaat er juist om dat je een goede balans vindt en je bewust wordt van wat je allemaal eet. 

Een summer body krijg je natuurlijk niet zomaar, je moet er echt voor gaan en de disipline die daarbij hoort moeten kunnen opbrengen. Als je iets echt wilt dan lukt het je hoe dan ook. Het is alleen de vraag hoe graag je het wilt?

Handige tips: 

Stel doelen voor jezelf
Stel een doel voor je zelf en verdeel dit over korte termijn doelen. Dit werkt motiverend en zo kun je naar je grote hoofddoel werken. Als je dat doel hebt bereikt mag je je zelf lekker verwennen met bijvoorbeeld nieuwe (sport)kleding. Zo maak je het belang voor jezelf nog wat groter.

Vervoersmiddel
Ga op je fiets of misschien wel lopend naar je werk. Je bent in beweging en lekker in de buitenlucht. Moet je met de auto naar het werk, parkeer de auto een blok verder op, zodat je nog stukje moet lopen. Ga je met de bus stap dan een halte eerder uit. 

Krachttraining
Doe vooral krachttraining om jouw ultieme summer body te bereiken. Ik zou aanbevelen om minimaal 3x per week aan krachttraining te doe. Je verbrandt hier veel calorieën mee en bouwt er ook nog eens spiermassa mee op. Hoe meer spieren, hoe meer je verbrand in je rustperiode en hoe meer je kunt eten!

Gezonde snacks
Zorg voor gezonde snacks in huis of op het werk. Heb je vaak behoefte om te snacken probeer dan eens een rijstwafel met kipfilet of een bakje (magere) kwark. Dit vult goed, is lekker en bevat weinig calorieën.  

Rust


Slapen is ook belangrijk en dit draagt ook zeker bij aan het behalen van je summer body. Als je veel sport en werkt is het belangrijk om op tijd te gaan slapen. Cortisol (stresshormoon) kan zorgen voor meer honger en minder spieropbouw. Rust is daarom zo belangrijk om optimaal te kunnen presteren.

Pas op met alcohol
Dat ene glas wijn bevat ruim 110 calorieën. Eentje kan best, maar maat houden wordt steeds moeilijker als er meer volgen. Dit geld ook voor de frisdranken, sapjes ect. Naast kcal eten worden vaker ook nog kcal gedronken, vermijd deze zoveel mogelijk. Geniet met mate – in elk geval als je wilt afvallen. 

Drink voldoende water
Zet een fles/glas water op je bureau/werkplek. Deze moet iedere pauze zeker gevuld worden. Drink minimaal 1.5 liter per dag. Vaak wordt honger verward met dorst. Drink eerst eens een flink glas water voordat je weer wat gaat eten.

 

Deel deze blogpost: