Road to the Enercup part 2 - vervolg

Terug naar blog

Road to the Enercup part 2 - vervolg

wo 2 okt 2019 Artikelen
Demi op Heij Junior Rebody Coach

Hallo allemaal daar ben ik weer..

5 keer per week krachttraining, 5 keer per week cardio. Iedere dag minimaal 10.000 stappen zetten. Geen cheats, geen etentjes buiten de deur en geen wijntjes. ja... dat ging me eigenlijk wel goed af, beter dan verwacht. In het begin kreeg ik een schema van zo'n 1600 tot 1450 kcal, maar mijn calorieën werden verlaagd  naar 1283 kcal met maar 54 gram koolhydraten in mijn schema. Mijn energie werd minder. Het opstap gaan en de gezellige uitjes hield ik steeds minder lang vol. Verjaardagen en uitjes werden moeilijker om alle verleidingen te weerstaan. 

De gezellige uitjes in de zomer, op vakantie gaan. Dat zag ik allemaal iets minder goed zitten dit jaar. Dus mijn sociale bezigheden werden voor mijn gevoel een stuk saaier. Al ging ik wel opstap, op een terras zitten of naar een verjaardag toe. Het was toch anders.

Momenten gehad dat iemand aan me vroeg; hoe gaat het met je wedstrijd? En ik uit het niks begon te janken... ja waarom? Geen idee.. moodswings. Zin in chocola. Overal verleidingen. Vanaf 4 weken voor de wedstrijd ging mijn trek in chocola maar niet weg. Ik ben er dan ook één keer voor gezwicht. 2 weken voor mijn wedstrijd heb ik 2 hele kleine stukjes chocola gepakt. 84 kcal in totaal, dat heb ik goed kunnen compenseren. Ik dacht ook bij mezelf; “nee demi.. je gaat het nu niet opgeven, je kunt nu nog stoppen en dan is er niks aan de hand”. Dus dat deed ik, ik appte mijn coach erover en er was gelukkig nog niets aan de hand. Vanaf nu geen gezeur, geen onzin en geen excuses meer. Wantja die 2 weken moeten ook nog lukken toch?

Overal mensen; “je bent te mager” “ je moet meer eten” “is dit wel gezond?” “Waarom doe je dit eigenlijk?” NEE DIT IS NIET ALTIJD GEZOND, DAT WEET IK. JA, VOOR SOMMIGE MENSEN BEN IK MISSCHIEN OOK TE MAGER. Dit is een leerproces waar ik heel veel van geleerd heb. Je leert echt jezelf kennen. Je leert keuzes maken. Discipline, hard werken en niet opgeven. DIT DOE IK VOOR MEZELF en het oordeel van anderen doet me dus echt helemaal niets. JA, ik heb ook vaker gedacht; “waarom doe ik dit eigelijk?” Of “Zou ik niet stoppen met mijn prep?”

1 week voor de wedstrijd;

Meting bij Jeffrey was goed volgens hem. Volgens zijn meting op 10,8% vet met een gewicht van 54 kg. Een aantal maanden geleden woog ik nog boven de 65 kg met meer dan 20% vet. Ik was dus ook weer helemaal gemotiveerd. Die laatste week “de peekweak” zoals ze het noemen. Afgelopen zondag laatste legday gehad. Deze week vooral upperbody, billen trainen en cardio. Mijn calorieën werden verhoogd naar 1500 met 130 gram koolhydraten. Deze week voel ik me ook supergoed met veel meer energie. 

Boodschappenlijstje voor de wedstrijd werd ik ook heel blij van. Waar instond onder andere; snickers, muffins, snoep, chips, rijstwafels met PINDAKAAS. Wat heb ik daar maandenlang naar uitgekeken naar die pindakaas. Dat heb ik nog wel het meeste gemist van alles.

Komende vrijdag vertrekken we al naar een huisje en daar begint alles al. En zondag is dan eindelijk DE GROTE DAG en ik heb er superveel zin in! Hierover horen jullie nog meer natuurlijk. Maar dan gaan we zondag wel eerst een feestje bouwen en ga ik lekker genieten van een wijntje en een vette hap of we nu gewonnen hebben of niet.

Dankjewel voor het lezen van mijn blog en tot de volgende! ;)

Liefs Demi,
Eigenaresse Rebody Panningen

 

Deel deze blogpost: