Road to The Enercup Part 2

Terug naar blog

Road to The Enercup Part 2

ma 30 sep 2019 Motivatie
Demi op Heij Junior Rebody Coach

Waar zal ik beginnen.. 
Een tijdje terug schreef ik een blog over het begin van mijn voorbereiding op weg naar de Enercup. In Maart vertelde ik over mijn eerste poseerles bij Esther en over mijn meting bij Jeffrey Suijkerbuijk. De start van mijn prep bij Jeffrey begon officeel pas eind juni. Dan was ik namelijk “14 weeks out”. De planning om eerder te beginnen liep een beetje uit.

Voordat ik bij hem onder begeleiding ging kreeg ik als opdracht om mijn vetpercentage al omlaag te brengen. Helaas heb ik in deze periode een aantal tegenslagen gehad waardoor mijn motivatie er ook niet beter op werd... 

Om een lang verhaal kort te houden... Zo liep ik een aantal blessures op. Ook ben ik nog ziek geweest tussendoor. Dit demotiveerde me dus heel erg, omdat ik mijn trainingen niet optimaal kon doen. Een vervolg daarvan was dus ook dat mijn motivatie sterk verminderde en ik me nog wel eens liet gaan met mijn voeding.

28 juni:
Het begin van mijn begeleiding bij Jeffrey Suijkerbuijk. Vanaf vandaag was het dus ook geen calorieën meer tellen, maar kreeg ik een op maat gemaakt voedingsschema. Ook werd er precies verteld wat ik verder nog allemaal moest doen. Hij zei tegen me dat ik eigenlijk 4 weken achterliep met mijn shape. Daar baalde ik wel heel erg van. Ik had beter mijn best kunnen doen ondanks alle tegenslagen die ik had. Dat kan ik niet als “excuses” gebruiken.

Nou leermomentje!! Ik had op dat moment met mezelf afgesproken “ALLES OF NIETS”. Voor mij was dat tweede al geen optie. “ALLES” dus... 100% ervoor gaan. Al betekend het dat ik tot de wedstrijd niet mocht cheaten. Ga ik mijn best doen?

Maar wat is eigenlijk je best doen? Je best doen... Dat kan iedereen zo makkelijk zeggen. NEE, wat ik bedoel; ik ga niet “mijn best doen”. Ik ga “doen wat nodig is”... Doen wat nodig is om mijn doel te behalen. Hoe zwaar het ook zou gaan worden. 

Een aantal metingen en poseerlessen verder. Eigenlijk ging het me beter af dan verwacht. Ik liep nog wel achter, maar zo ging ik iedere meting vooruit. Mijn vetpercentage ging steeds omlaag, ik viel gemiddeld 0,5 kg tot 1 kg per week af. Mijn  vetpercentage daalde iedere meting.

“Ik ben inmiddels ongeveer 10 kg afgevallen sinds eind juni. Mijn vetpercentage en centimeters heb ik dan ook heel wat omlaag weten te brengen”

Ook heb ik mijn bikini laten maken bij bedazzled by manouq. Ze is echt de beste. Ben echt verliefd op mijn prachtige bikini.

Wil je meer weten over het vervolg, over de laatste weken van de wedstrijdprep? Heb ik het volgehouden? Wat ik er allemaal voor heb moeten doen of laten? Heb ik toch “gecheat”? Loop ik op schema? Hoe gaat het mij af? Hoe ziet mijn peekweak eruit?

Lees dan het vervolg van dit blog komende woensdag!

Liefs, Demi

Deel deze blogpost: