Sportschoolblunders

Terug naar blog

Sportschoolblunders

ma 21 jan 2019 Artikelen
Demi op Heij

 

Sportschoolblunders

Ik zal het maar eerlijk bekennen, ik ben niet altijd even handig en dus maak ik soms wel eens een blunder. En ja… ook in de sportschool is dat regelmatig voorgekomen. Of je nu wel of niet goed oplet, er kan altijd iets misgaan. Soms zijn blunders best wel beschamend, maar gelukkig ben je niet de enige en begaan we allemaal wel eens een enorme blunder. Ik zet er een aantal voor je op een rijtje. Welke heb je wel eens gezien? En welke is jou zelf wel eens overkomen?

1. Ontsnapt …

Je bent net lekker bezig met je oefeningen. En je volgende oefening is de leg raise. Net op het moment dat je je benen omhoog zwiept, ontsnapt er een windje. Oeps… Dat is natuurlijk hartstikke beschamend. Tijdens een drukke groepsles, of op het allerdrukste moment in de gym wanneer er net even een stilte gevallen is... Wat nu? Snel om je heen kijken of niemand iets gehoord heeft en doen alsof er niets is gebeurd. En anders gewoon met de rest meelachen!

 

2. Loopband

Ben je afgeleid door een blunder van iemand anders en moet je stiekem lachen? Of valt je blik op dat lekkerding naast je op de loopband? Wat als hij of zij ineens terugkijkt en naar je glimlacht, jij lacht zwoel terug en BAMMM!! Daar lig je dan. Je was net iets te lang afgeleid en je verstapt je.. en ja voor je het weet..  vlieg je als een gestoorde gek van de loopband af.. oncharmant en kreunend op de grond van de pijn. Voortaan dus fijn voor je blijven kijken!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Pull ups

Een aantal weken geleden was ik bezig met assisted pull-ups met behulp van een elastiek. In mijn derde set kreeg ik mezelf na 8 herhalingen niet meer gecontroleerd omhoog getrokken. Ik herpakte mijn handen eens goed, maar ik schoot een beetje los. En toen riep iemand…. ‘PUSSYSLAP!!’. De elastiek schoot weg, en ja hoor… je kunt wel raden wat er gebeurde. Maar dat was niet het enige dat zo gênant was; mijn voeten raakten de grond niet meer dus ik bungelde op een onhandige manier in de elastiek totdat mijn sportmaatje mij kwam helpen. Wat was ik op dat moment blij dat ik geen man was! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Te zwaar…

Je bent aan het bankdrukken. Je neemt een gewicht waarvan je eigenlijk weet dat je het normaal niet aankunt. Waarom pak je teveel gewicht? Omdat je denkt dat dit lukt? Omdat je ‘indruk’ wilt maken op iemand? Nou.. ik zal je vertellen, je maakt zeker indruk als je het gewicht niet eens een centimeter omhoog geduwd krijgt, en daarbij alsnog gekke geluiden maakt en de meest rare houdingen aanneemt. Vervolgens laat je de loodzware stang op je nek vallen en moet iemand je uit deze situatie redden.

Je maakt wel een positieve indruk door de oefening juist uit te voeren, met een iets lichter gewicht. Als je zwaarder wilt gaan en twijfelt of je dit alleen aan kunt, vraag dan iemand om te ‘spotten’.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Wieltjes?

Je bent in de sportschool en wilt een bankje pakken. Je wilt hem verplaatsen en je voelt al die rare blikken, totdat iemand je erop aanspreekt dat het bankje ook wieltjes heeft. Heel fijn dat iemand je dit na 2 maanden komt vertellen, nadat jij er al die tijd als een idioot mee hebt lopen sjouwen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Werkelijk geen idee hebben

Heb je weleens een toestel willen uitproberen waarvan je dacht; ‘ach dat kan ik wel’. Om er vervolgens achter te komen dat het toch niet helemaal ging zoals je in gedachten had, en plotseling achterstevoren op een apparaat zit? Of dat je een oefening totaal verkeerd uitvoert, zoals bijvoorbeeld de squat.  De volgende keer misschien toch even een instructeur of personal trainer om hulp vragen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Gewicht op je mobiel laten vallen

Deze heb ik zelf recent nog meegemaakt. Ik was een oefening aan het doen. In mijn ‘rust’ leg ik de dumbbells op het bankje, waarna ze van het bankje af rollen.. BOVEN op mijn mobiel, die ik een paar seconden eerder naast het bankje had gelegd. En je raad het… scherm kapot.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Gewicht op je teen

Je bent klaar met je oefening en wilt snel een gewicht terugleggen in het rek. Helaas leg je de dumbbell niet  terug waardoor hij uit het rek valt.. zo op je teen. Ja… AUW. Dit is mezelf al een aantal keer overkomen.. oeps.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel deze blogpost: